دانش نامه ی بیهان(نوب سایبات)

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

بازی مورتال کامبت

<-Text2->


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
<-Text3->
scorpion
6:21
پنج شنبه 26 تير 1393

ظهور:

به عنوان ساب زیرو

Mortal Kombat
MK Mythologies: Sub-Zero
Mortal Kombat (2011)

به عنوان نوب سایبات

Mortal Kombat II (unplayable)
Mortal Kombat 3 (unplayable)
Ultimate Mortal Kombat 3
Mortal Kombat Trilogy
Mortal Kombat Advance
Mortal Kombat 4
Mortal Kombat Gold
MK: Tournament Edition
MK: Deception
MK: Shaolin Monks
MK: Unchained
Mortal Kombat: Armageddon
Mortal Kombat (2011)

متحدین:

Quan Chi
Shao Kahn
Mileena
Kano
Smoke (in new Timeline)

دشمنان:

Raiden
Smoke
Sub-Zero
Cyrax
Sektor
Sareena
Scorpion

طراح:

Daniel Pesina (MK, MKII)
Richard Divizio (MK3)
John Turk (UMK3, MKT, MKM:SZ)
François Petit (first movie)
J.J. Perry (second movie)
Kevan Ohtsji (MKL)
Kimble Sultan (MKC) 
Jamieson Price (voice) (MK 2011)

نوب سایبات (Noob-Saibot) ، با نام واقعی بی هان (Bi-Han) ، یکی از اعضای قاتل گروه لین کوای (Lin Kuei) که در اولین سری بازی مبارزه مرگبار تبدیل به شبه شد. او از معدود کاراکترهای اصلی سری بازی های مبارزه مرگبار هست که در نسخه اول با نام ساب زیرو (Sub-Zero) حضور یافت او برادر بزرگتر ساب زیرو مشهور و دوست داشتی فعلی هست. اولین ظهور او با هویت جدیدش به نسخه دوم این سری بازی بر می گرده.

درباره نوب سایبات:

او در تاریک ترین قلمرو ها یعنی قلمرو زیرین (Netherrealm) احیا شد در حالی که خوی اهریمن به خود گرفته بود. قبلا او هویتی دیگر داشت ؛ نام مستعار قبلی او ساب زیرو و از اعضای قاتل گروه لین کوای بود.
هنگامی که ساب زیرو بود او لباس آبی رنگ با قدرت کنترل یخ رو داشت و اخلاقا فردی سرد و بی روح بود. او شخصی خونسرد و شدیدا خشن و تعصب زیادی روی گروهش داشت. البته در وجود او شخصیتی تاریک و شیطانی وجود داشت که هیچ وقت خودش رو بروز نمی داد.
هنگامی که او به دست اسکورپیون (Scorpion) کشته شد. روح او به طبقه پنجم قلمرو زیرین نزول کرد و در اونجا شخصیت تاریک وی آزاد شد و هر ویژگی انسانی رو که تصور کنین از او گرفته شد (نویسنده: این شخصیت تاریک بی هان همون سایه ای هست که در مبارزات ازش استفاده می کنه!). حالا بی هان هویت و ماهیت جدیدی داشت به نام نوب سایبات. نوب سایبات در فکر این بود تا بر قلمرو زیرین حکومت کنه اگرچه گاها او در خدمت بعضی از حکمرانان از قبیل شیناک (Shinnok) و شائوکان (Shao-Kahn) دیده شد ؛ ولی هدف نهایی اون حکمرانی بر این قلمرو بود.

خط داستانی:

: Mortal Kombat: Mythilogies Sub-Zero:

وقتی بی هان ساب زیرو بود؛ در لین کوای اعتبار زیادی نزد رئیس داشت چرا که او بسیار زیرک و ماهر بود. مدت ها قبل او و قبیله اش به استخدام جادوگر جهنمی یعنی کوان چی (Quan Chi) در اومده بودند تا طومار باستانی که در معبد راهب های شائولین وجود داشت رو بدست بیارند. از طرفی چیزی که بر ساب زیرو و لین کوای نامعلوم بود این بود که کوان چی اسکورپیون (نویسنده: که اون موقع انسان بود و هانزو نام داشت.) و قبیله شیرای ریو (Shirai Ryu) رو نیز استخدام کرده بود که همین کار رو انجام بده یعنی طومار باستانی رو بدست بیاره. این دو قبیله به شدت با هم اختلاف داشتند. ( نویسنده: من قبلا هم گفته بودم بازم می گم این کوان چی بچه مامان و باباش نیست!!!)

ساب زیرو از سد راهب های شائولین و محافظین طومار باستانی گذشت تا این که به مکان نگهداری طومار رسید ؛ اما اونجا با اسکورپیون روبرو شد و جنگ سختی برای بدست آوردن طومار بین این دو صورت گرفت.ساب زیرو در این نبرد پیروز شد و به طور بی رحمانه اسکورپیون رو کشت و سپس به همراه نقشه از معبد شائولین فرار کرد. (نویسنده: ای نامرد!)

او به قلعه لین کوای واقع در کوهستان نزد رئیس برگشت. کوان چی همونطور که به رئیس قول داده بود قبیله شیرای ریو رو نابود کرده بود. کوان چی فاش کرد که این طومار در واقع نقشه ای هست که راه رسیدن به معبد افسانه ای عناصر 4 گانه رو نشون می ده و در این نقشه لوح جادویی و قدرت مند امیولت (Amulet) نهفته شده. (نویسنده: همونطور که در بیوگرافی ریدن اشاره کردم. این لوح میلیون ها سال پیش توسط ریدن بعد از شکست شیناک به این معبد سری آورده شده بود و 4 خدا مامور حفاظت اون بودند.) از اونجایی که کوان چی قبلا با خدایان قلمرو زمین زدو خوردی داشت و از ورود به معبد منع شده بود؛ ساب زیرو رو اعزام کرد تا لوح امیولت رو بدست بیاره.

به محض ورود ساب زیرو ، او با تله های مهلک و نگهبانان خبره روبرو شد. معبد بوسیله 4 خدا ( نویسنده: یه پسوند قلابی هم باید به اینا اضافه بشه! یعنی خدای قلابی!) ازجمله : خدای آب، خاک، آتش و خدای باد فوجین (Fujin) محافظت می شد. (نویسنده: اولین حضور فوجین در این سری مبارزه مرگبار هست.) با این حال از اونجا که ساب زیرو یکی از نیرومند ترین و زیرک ترین جنگجویان زمین بود و همچنین قدرت کنترل یخ رو داشت؛ نه تنها نگهبانان بلکه خدایان نیز حریف وی نشدند. پس از شکست دادن آخرین خدا یعنی خدای آتش حائل محافظ نابود گردید ساب زیرو به مکان لوح امیولت دست یافت ؛ اما قبل از اینکه اون رو برداره کوان چی ظاهر گشت و لوح رو سریعا برداشت. (نویسنده: این حائل مانع ورود کوان چی می شد. که با این کار ساب زیرو کار وی اسون گشت.) او برای ساب زیرو راز لوح امیولت رو فاش کرد و گفت که این لوح به شینوک ، خدای مرطود که میلیون ها ساله توسط خدایان ارشد به قلمرو زیرین تبعید شده ؛ تعلق داره. این لوح دوباره قدرت شینوک رو بازیابی می کرد و باعث رهایی وی می گردید تا بار دیگه بتونه قلمروهای دیگه رو مورد هجوم قرار بده. کوان چی ناپدید گشت و ساب زیرو تنها همون جا ایستاد تا اینکه ریدن ، خدای رعد و محافظ قلمرو زمین پدیدار گشت؛ درحالی که بشدت از دست سابزیرو و حرص و نادانی گروه وی ناراحت بود. او به ساب زیرو دستور داد تا به قلمرو زیرین بره و لوح امیولت رو برگردونه چرا که خدایان در قلمرو زیرین قدرت و مالکیتی نداشتند. بنابراین ساب زیرو از طریق دروازه ای(Portal) که ریدن ساخت به قلمرو زیرین رفت.

او به محض رسیدن فورا بوسیله نگهبانان کوان چی در زندان ارواح (prison of Souls) در دام افتاد. او در اونجا با شبه فنا ناپذیر اسکورپیون ملاقات کرد؛ کسی که وی رو مقصر نابودی گروه شیرای ریو می دانست. اگرچه اسکورپیون فنا ناپذیر بود اما از ساب زیرو شکست خورد و مجبور به عقب نشنینی گردید. (نویسنده: من که شاخ در اوردم!). ساب زیرو از زندان فرار کرد و بع از مدتی با زیر دستان کوان چی من جمله: کیا (Kia) ، جتاکا (Jattaka) و سارینا (Sareena) جنگید. او کیا و جتاکا رو نابود کرد اما به دلایل نامعلوم از کشتن سارینا چشم پوشید. (نویسنده: این بی هان ما غلط نکنم ؛ دلش پهلوی این سارینا خانم گیر کرده بود!). با بدست اوردن کریستال از این سه زیر دست، ساب زیرو تونست که به قلعه کوان چی راه پیدا کنه و با اون روبرو بشه.

کوان چی فاش کرد که تنها دلیلی که ساب زیرو تونسته فناپذیری خودش رو در قلمرو زیرین حفظ کنه؛ قلب تاریک اون بوده. (نویسنده: منظورش همون شخصیت تاریکه بی هان هست.) بعد از اون ساب زیرو با جادوگر قلمرو زیرین جنگید. اگرچه به طور واضح پیروز نبرد شد؛ اما ناگهان سارینا ظاهر شد و کار کوان چی رو یکسره کرد. (نویسنده: دیدن گفتم.....این سارینا خانم و بی هان به هم دیگه علاقه مند شدند....!). بعد از اون سارینا به ساب زیرو گفت تا از قلمرو زیرین خارج بشه که ناگهان توسط شیناک کشته شد.(نویسنده: ای نامرد....مثل فیلم هندی ها!) شیناک حالا با داشتن لوح امیولت قدرت مند شده بود. (البته موضوعی که حتی برای خدایان نامعلوم بود؛ این بود که کوان چی یه لوح تقلبی امیولت رو به شیناک داده بود و اصلی کاری رو برای خودش نگه داشته بود!) از اونجا که ساب زیرو نمی تونست شیناک رو شکست بده؛ فکر خود رو به کار انداخت و با زیرکی تمام لوح امیولت رو از سینه شیناک دزدید. (نویسنده: همیشه قدرت دلیل برتری نیست؛ بلکه عقل و تمرکزه که می تونه باعث برتری بشه.) بلافاصله بعد از این امر شیناک به هیولایی غول پیکر تبدیل شد. 
این موضوع که آیا ساب زیرو با وی جنگید یا نه نامعلوم ماند؛ اما در نهایت او به وسیله پورتالی که ریدن بوجود آورده بود ؛ فرار کرد و لوح رو به ریدن پس داد. وقتی که ساب زیرو اونچه که کوان چی در مورد وی به اون گفته بود رو برای ریدن آشکار ساخت؛ ریدن حرف کوان چی رو تصدیق کرد و به او گفت که می تونه جلوی این امر رو بگیره و سرنوشت خودش رو تغییر بده ؛ اما با کشته شدن ساب زیرو توسط اسکورپیون و احیای او در طبقه پنجم قلمرو زیرین ، اتفاقاتی بدتر از اونچه که ریدن برای او پیش بینی کرده بود؛ اتفاق افتاد.

: Mortal Kombat:

بعد از برگشت ساب زیرو به لین کوای، او آگاهی یافت که در سری مسابقات مبارزه مرگبار بوسیله شخص خود شنگ سانگ (Shang Tsung) رسما دعوت شده. گروه لین کوای پیش از این برای سر شنگ سانگ نقشه کشیده بود. ساب زیرو این دعوت رو پذیرفت و با زیرکی خود، نقشه کشتن شنگ سانگ رو طراحی کرد.
اما طولی نکشید که سرنوشت وی همونطور که ریدن پیش بینی کرده بود رغم خورد. اسکورپیون نیز در این سری مبارزات شرکت کرده بود چرا که فهمیده بود ساب زیرو در این مبارزات حضور داره و قصد داشت تا انتقام کشته شدن قبیله خودش رو بگیره و درنهایت بعد از شکست خوردن گورو (Goro) و شنگ سانگ بدست راهب جامعه نیلوفر سفید یعنی لو کنگ (Liu Kang) و واقع شدن جزیره شنگ سانگ در هرج و مرج، اسکورپیون در دروازه ورودی جزیره ساب زیرو رو به مبارزه دعوت کرد و با قدرت اهریمنی که از قلمرو زیرین داشت وی رو سوزاند.

: Mortal Kombat 2:

همونطور که ریدن پیشگویی کرده بود؛ روح بی هان اعماق طبقه پنجم قلمرو زیرین افتاد و در اونجا شکل اهریمنی به خود گرفت. حالا او نوب سایبات نامیده شد. (دلیل تغییر ماهیت اون وجود تاریکی نامعلوم در قلبش و شخصیتش بود.) نوب سایبات یکی از اعضای گروه برادران سایه (Brotherhood of Shadow) گردید و وفادار و تابع خدای مرطود ، شیناک گردید. به عنوان اولین وظیفه، شیناک به او دستور داد تا وقایع بین قلمرو زمین و دنیای خارج رو مشاهده و به وی گزارش بده. او در جریان مبارزات دنیای خارج و زمین در خفا و سایه ها ماند تا موقعیت رو به شیناک گزارش بده.

: Mortal Kombat 3 / Ultimate Mortal Kombat 3/ Mortal Kombat Trilogy:

طبق دستور شیناک، نوب سایبات با امپراطور دنیای خارج ، شائوکان (Shao Kahn) متحد شد؛ چرا که کان زمین رو مورد یورش قرار داد؛ اما نقش نوب سایبات در این مبارزات نامعلوم بود.

: Mortal Kombar 4/ Gold:

بعد از شکست خوردن شائوکان، شنیاک بوسیله کوان چی از قلمرو زیرین رها شد و تصمیم گرفت تا بر قلمروها حکومت بکنه. نوب سایبات حالا مستقیما به اربابش خدمت می کرد. اما باوجود طرح خدایان ، شیناک بار دیگه از ریدن و نیروهای روشنایی شکست خورد و پس از این گروه برادران سایه نیز متلاشی شد.

نوب سایبات پس از این ماجرا بار دیگه پیش شائوکان که حالا ضعیف شده بود؛ رفت و به وی خدمت نمود. (نویسنده: کار خوبی کرد!)
چند سال بعد جنگی بین نیروهای دنیای خارج به رهبری کینو (Kano) و متحدین شوکان (Shokan) و ادنیا به رهبری گورو و کیتانا رخ داد. نوب سایبات در این جنگ گورو رو در حد مرگ زخمی کرد. (نویسنده: دلم خنک شد! تا گورو باشه به شائوکان خیانت نکنه!). 

: Mortal Kombat:Deception:

با مرگ ظاهری شائوکان به دست اتحاد مرگبار و پیروزی شیناک ، نوب سایبات نقش پررنگ تری به خود گرفت. او به دنبال علایق و اهداف خود رفت و زمانی که سروکله اوناگا (Onaga) پیدا شد؛ او بر این بود که گروه زیر دست خود رو بوجود بیاره.
او در قلعه شائوکان به جستجو پرداخت تا اینکه به بدن بی حرکت اسموک (Smoke) برخورد کرد. او اسموک رو برنامه ریزی کرد تا به وی وفادار باشه و بوسیله اون بتونه ارتشی از روبوت های اهریمنی رو بوجود بیاره. (نویسنده: قبلا گفته بودم این لین کوایی ها برنامه نویسی بلدن!)
او بعد ها به همرا اسموک در قلعه شائوکان با برادرش ساب زیرو ( کوای لیانگ) و سارینا روبرو شد. بلافاصله این دو به قملرو زیرین رفتند. اما ساب زیرو اون ها رو تعقیب کرد. نوب سایبات و اسموک که می دونستند ساب زیرو داره اون ها رو تعقیب می کنه؛ به طور غافلگیرانه به وی حمله کردند. در اونجا نوب سایبات برای ساب زیرو فاش کرد که او بی هان برادر بزرگترش هست. البته در این درگیری این دو از ساب زیرو شکست خوردند.
بعد از اون با زیر نظر گرفتن سارینا نوب سایبات و اسموک از محل جدید معبد لین کوای آگاهی یافتند.

: Mortal Kombat:Armageddon:

اتحاد نوب سایبات و اسموک زیاد طول نکشید؛ اون ها تصمیم گرفتند تا معبد لین کوای رو مورد هجوم قرار بدن؛ تا ضمن کشتن ساب زیرو گروه لین کوای رو تحت فرمان خودشون در بیارند. اما با حضور نیم خدا ادنیایی یعنی تیون (Taven) همه چیز برهم ریخت چرا که تیون تصمیم گرفت به ساب زیرو کمک کنه و با شکست خوردن نوب سایبات و اسموک از تیون ، این هدف تحقق نیافت. بعد از اون ساب زیرو تصمیم گرفت تا روح انسانی برادرش نوب سایبات رو احیا کنه اما در به طور احتمالی موفق نشد.
نوب سایبات بعدها در جریان واقعه آرماگدون به نیروهای تاریکی پیوست و در مبارزه نهایی به دست جنگجویی ناشناسی کشته شد.

برخی از نکات ناچیز:

-نوب سایبات برادر ساب زیرو ، دارای پدی چینی و مادری آمریکایی هست.
-نام نوب سایبات در واقعه الحاق معکوس نام خانوادگی دو خالق مبارزات مرگبار یعنی ادوارد بون و جان تابیاس هست به این ترتیب که اگر ما نام خانوادگی این دو رو برعکس کنیم و به هم متصل کنیم می شه نوب سایبات:

Inverse of BOON = NOOB
Inverse of TOBIAS= SAIBOT
Merge of them= NOOB-SAIBOT

اما بعد ها نام او مختصرا در بازی نوب گفته می شد چرا که مدتی بعد جان تابیاس ،شرکت Midway رو ترک کرد.

-با توجه به گفته های اد بون " نوب" یه شخصیت واقعی و " سایبات" کلون و هم زاد نوب هست که جداناپذیر هستند.

- برای اولین بار در سری دیسپشن آشکار شد که نوب سایبات در واقع همان ساب زیرو ، برادر بزرگ تر ساب زیروی فعلی بوده.

-او تنها کاراکتری هست که ماهیتش در سری بازی های مبارزه مرگبار تعییر کرده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 1412
بازدید : 1412

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









<-Text1->

این وبسایت چطور است؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود